Kaget

|
Have u guyz ever been into this situation?

Me: Stop kat 1 traffic light, nyanyi2 sambil dengar lagu Meet Me Halfway -B.E.P...oooohhhhhhhh....i can't go any further than this....(k..shut up..cut the crap) tunggu lampu hijau.

Mamat desperate: Knock at my window sambil temengah2 sebab baruk lepas lari kejar keta aku..aku heran nape mesti keta aku...keta kat blakang aku punyelah belambak.

Me: Bukak window ckit sbb takut dia nak rompak ke apa, sambil tanya apahal (tunjuk concern kunun) padahal time tu dah rasa cuak n nervous.

Mamat desperate: Awak nak balik ke? Sambil tunjuk handphone n satu kertas yang bertulis satu no telefon kat aku. I was like WTH ko nak tau aku balik ke tidak..aku kenal ko ke?Aku ingat lagi dia pakai baju kuning seluar coklat dengan muka desperate ntah apa2 ntah.

Me: Aku nak balik, pehal? sambil tgk kat traffic light kot2 dah tukar hijau.

Mamat desperate: Awak nak ambik anak balik ke? aku perasan yang dia tgk car seat bb kat sebelah aku.

Me: Ha...ah....aku blur...

Mamat desperate: Owhhh....takpelah...sambil belari2 anak meninggalkan aku yang sedang blur blurry.

Aku dah tak sempat nak tanya dia sebab lampu dah tukar hijau, keta blakang dok honk2 kat aku.


Dalam firasat aku lah,

1. aku rasa mamat ni maybe nak mintak tolong aku hantar kan dia kat kedai top up tapi padahal kedai top up ada jer kat simpang depan tu..

2. nak mintak coin kat aku sebab nak call parents sebab dompet kena cekau

3. nak aku tumpangkan dia balik rumah sebab takdak duit tambang sebab dompet tercicir

4. nak rompak aku

5. nak pukau aku, so dia leh suruh aku hantar balik, ambik suma duit2 n handphone aku, n the worse part aku imagine - dia pukau n rogol aku.....eeeee..ngeri....mintak simpang....

So, moral of the story, if this kind of situtation would happen to u in the future la, what u do is...just ignore them for the sake of ur safety. Lebih2 lagi kalo ada baby onboard...tak pyh nak buat2 concern...tak pasal2 naya kita...

Sampai sekarang incident tu menjadi misteri nusantara...


Itu je nak bebel...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails