Milestone @ 10 months

|

Alhamdulillah...2 bulan agik anak aku dah umor setaun. Cepat gilak dah masa tok berlalu, angka usia aku pun makin lah btambah2. Apa yang gik nak bertambah? Anak? Insyallah...mun ada rezeki tahun 2011.

Semenjak Bb Aqeel dah pandei jalan, aku nang dah sik dapat nak layap sikit. Mun aku leka nanggar tv di ruang tamu, habislah barang dlm bilit di ugaknya. Nang sik dpat nak bkemas kita dikerjanya.

Settle bilit aku, bilit anak buahku (merangkap kakaknya lah) agik dibungkarnya. Mun nak dikrepak bukan tauk reti nak...hehehe...Tapi nyalah pengubat hati pengarang jantung aku waktu aku sedih ka sunyik ka. Nyalah tempat aku nak berguro, tempat ku nak bkelaie.

Syukur juaklah, perkembangan pembesarannya kedak nembiak lain. Part ya aku sik binggong cuma nya kekurangan kasih sayang dan belaian ayahnya yang juah di perantauan. Aku coba yang terbaik menjalankan peranan aku sebagai ibu dan dlm masa yang sama menjadi ayah. It's not that easy ok...

Progress Aqeel

  • Jalannya nang dah pas. Sik mok di iber oleh org, nya mok nya empun berjalan...tuwija gilak.

  • Pandei kelaie ngn nembiak besar (akulah ya) hehehe...

  • Terror bodek neneknya nyuruh embak round2 time petang.

  • Dah berakal pandei nak merajuk mun kenak anok kita...

  • Kurang tdo siang..tuwija nak practice diriknya brjalan tek nak. Waktu tdo malam around 8.30-9.00pm lah sebab kepak dah nyawanya bermain siang ari.

  • Memang dah sik mok makei walkernya. Time makannya ajak terpaksa makei walker, sak lah btangkap agik nyuruh nya dudok renah.

  • Separation anxiety masih menebal. Mesti mok sentiasa diteman. Mun time aku mandik ka masak ka, turn anak buahku jaganya. Ney gaya nak ngengon nya ajak...ujung2 alu sik pian nak makan mandik segala bagai aku olehnya.

  • Dah pandei molah funny face expression. Charlie da jak rupa nya lok.

  • Takut ngn stranger. Cuma org yang dikenal jak bok nya maok diembak. Mun sik kenal siap jak nengar nya tekiak kaung nangis bagei kenak baok.

  • Suka main kepong tapi bukan berekot, nya ngepung kita sambil beranggung.


Dah ya ajak, nak bmain kepong2 ngn kolik ku lok. daaaa

0 comments:

Related Posts with Thumbnails